Liefde is niet bedoeld om pijn te lijden. Veel van onze pijnpunten, frustraties en moeilijkheden in onze relaties komen neer op vier emotionele basisthema’s.

Elk van deze basis thema’s gaat soms terug op momenten uit onze kindertijd. Tijdens dit traject zullen we begrijpen waarom zo vaak onze inspanningen om liefde te vinden en te behouden resulteren in conflicten, teleurstelling en frustratie. En waarom we steeds weer in dezelfde patronen hervallen. Het probleem ligt in de diepe onbewuste wonden of trauma’s die we innerlijk meedragen.

Het eerste is schaamte. Schaamte is een diep geworteld gevoel van gemis dat ontstaat uit een tekort aan erkenning en ondersteuning om net diegene te worden die we in wezen al zijn.

Het tweede is shock. Shock is bevroren angst die zich in ons zenuwstelsel heeft vastgezet na het beleven van een trauma.

Het derde thema is verlating en ontbering.

Het vierde thema is vertrouwen en wantrouwen.

Via een gepersonaliseerde psycho-educatie en zorgvuldig ontworpen oefeningen, zullen we deze plekken van kwetsbaarheid verkennen, begrijpen en verwerken.

Tussen de sessies door geef ik je ruimte om jezelf te verbinden met delicate en verborgen delen in je, op jouw eigen wijze en eigen tempo. Er zijn innerlijke ruimtes die een deur openen naar diep verborgen gevoelens. Door het verkennen, herkennen en uitdrukken van deze gevoelens, worden we emotioneel krachtiger en leren we hoe we intimiteit creëren.

Door diep binnenin te verkennen maken we contact met ons eigen essentie en door deze innerlijke verbinding kunnen we onze relaties transformeren. Dit proces voorziet je van specifieke hulpmiddelen/tools:

• om de 4 emotionele basisthema’s te erkennen en begrijpen om die te transformeren.
• om jouw persoonlijke verhaal te erkennen
• om hulpbronnen op te bouwen,
• om jouw grenzen te leren stellen in een liefdevolle manier,
• om jouw zenuwstelsel te leren reguleren,
• om jouw noden op een eenvoudige, volwassen en duidelijke manier uit te drukken.
• om de gift van kwetsbaarheid te omarmen en ervan te leren.